Vindt u dit leuk of interessant?

Kom gerust terug voor regelmatig nieuwe items

Neem direct contact op

U bent hier:
  • Home
  • Tips
  • Wat blijft hangen bij de beursbezoeker?

Wat blijft hangen bij de beursbezoeker?

Als het aankomt op het onthouden van de exposanten en beursstands op een beurs, zullen bezoekers van beurzen beter de stands onthouden die groot in afmeting waren. Dat zegt het onderzoek van het Center for Exhibition Industry Research (CEIR), dat onlangs gepubliceerd werd.

Ditzelfde onderzoek werd eerder in het jaar 2000 gehouden onder de noemer “Most Memorable Exhibits: An Analysis of the Factors Affecting Exhibit Recall,”. Uit het onderzoek dat nu onlangs is gedaan blijkt dat grote stands beter blijven hangen. Waarom? Omdat ze vaak toebehoren aan bekende organisaties, fysiek en visueel dominant zijn en, omdat die beurstands vaak op de meest strategische en drukbezochte plekken van de beursvloer staan. Plekken, waar men er vaak meerdere keren langskomt.

“De onthoudfactor is belangrijk voor een exposant! Uit onderzoek blijkt dat onthouden worden een positieve invloed kan hebben op koopbeslissingen in een later stadium en dat het bijdraagt het bouwen van een lange termijn merk-bekendheid,” aldus een verklaring van CEIR. “Serieuze kopers blijken ook dat wat ze zich herinneren van de beursstand als een waardevolle bron van informatie te beschouwen.”

Volgens het onderzoek zijn de andere factoren die bij kunnen dragen aan het onthouden van de stands door bezoekers de volgende. En hiermee kan iedere beursdeelnemers aan de slag: groot en klein.

– interesse in het product (67 procent)
– reputatie/bekendheid van organisatie (53 procent)
– product demonstraties (49 procent)
– podium/theater presentaties (24 procent)
– stand personeel (24 procent)
– kleur/ontwerp (21 procent)
– giveaways/samples (14 procent)
– documentatiemateriaal (14 procent)

Dit artikel is geschreven door de redactie van CongresWereld en gepubliceerd op www.congreswereld.nl. Beurstrainer en beurscoach Ton Willemse van BeursTotaalTraining wil het artikel graag met u delen en heeft het daarom opgenomen in haar blogs.

Meer informatie?

  • +31 180 321346
  • info@beurstotaaltraining.nl