Vindt u dit leuk of interessant?

Kom gerust terug voor regelmatig nieuwe items

Neem direct contact op

U bent hier:
  • Home
  • Tips
  • Beursdeelname: waarom en waarvoor?

Beursdeelname: waarom en waarvoor?

Waarom en waarvoor; twee woorden waaraan de meeste mensen waarschijnlijk één en dezelfde betekenis geven. Twee woorden ook, die elke beursdeelnemer zich zou moeten afvragen. Maar dan wel elk in zijn eigen, afzonderlijke betekenis. Eerst het woord ‘waarom’ nader bekeken.

Waarom beursdeelname?
Stel uzelf de vraag: “Waarom kies ik voor beursdeelname?”. “Waarom specifiek dit instrument om mijn bedrijf te helpen groeien?”. Deze vraag raakt de kern van uw inspanningen, want u kunt uw aanbod ook op andere manieren onder de aandacht kunt brengen. De keuze is aan u. Wel fijn natuurlijk als u dat weloverwogen doet. Dus, waarom zou u voor beursdeelname kiezen?

Voorop staat dat u uw doelgroep wilt bereiken. Bereiken in de zin van met hen in contact (kunnen) komen, maar ook in de zin van dat uw boodschap bij hen aankomt. Selecteert u de juiste beurs dan is uw doelgroep daar normaal gesproken ruimschoots aanwezig. In contact kunnen komen, is daarmee afgedekt. Om uw boodschap de doelgroep te laten bereiken, daarvoor biedt beursdeelname u de unieke communicatie-combinatie van:
– face-to-face ontmoetingen
– 3-dimensionale display
– beïnvloeding op alle zintuigen.

De beurs is dus een onderscheidend sterk middel om te communiceren. Is een beurs dan voor iedereen ‘the place to be’? Nou, dat weet ik zo net nog niet. Pas op namelijk! Doet u mee aan beurzen, dan begeeft u zich aan de frontlinie van het zakendoen. Daar waar uw imago wordt gemaakt of gekraakt. U doet er verstandig aan wanneer u in de gehele communicatie-combinatie opvallend goed presteert. Aan de frontlinie kom je simpel weg liever goed beslagen ten ijs, toch?

Waarvoor beursdeelname?
En dan nu het woord ‘waarvoor’. Waarvoor heeft niets met de beurs als instrument te maken. Waarvoor, dat gaat over u. Waarvoor betekent: “Voor wat doen we mee?” “Wat moet de beursdeelname ons opbrengen?”. Uw – bij voorkeur specifieke – antwoord op de vraag waarvoor u mee doet, is vervolgens uw kompas voor hoe u meedoet. Uw antwoord is uw kompas voor hoe u de unieke communicatie-combinatie invult.

Waarom en waarvoor; voor succesvolle beursdeelname cruciaal verschillend uitleggen s.v.p.

Geschreven door beurstrainer en beurscoach Ton Willemse, BeursTotaalTraining, Nederland
Deze blog mag onder bronvermelding kosteloos worden gebruikt voor reproductie of publicatie.

Te vermelden bron: Ton Willemse, BeursTotaalTraining, Nederland

Meer informatie?

  • +31 180 321346
  • info@beurstotaaltraining.nl